Είδαμε τα προσκλητήρια και αποκαλύπτουμε που θα βρεθούν οι Έλληνες διευθυντές προγράμματος. Γιατί MEGA και ANT1 θα συναντηθούν στην ίδια έκθεση και γιατί ο ALPHA επέλεξε άλλη? Διαβάστε επίσης: πως η τεχνολογία θα αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε ειδήσεις, τι εννοούσε ο Σροίτερ με την δήλωση του, γιατί στον ΑΝΤ1 στράφηκαν στην Αμερική και πως η Στάη βγήκε εκτός μοτίβου. Σας παρουσιάζουμε άλλη μία εκπομπή που έχει την τιμητική της. Γιατί θεωρείτε ο αντικαταστάτης του «X-Factor» και γιατί δεν το έχουμε δει ακόμη στην Ελλάδα.
Τέλος, πως η πειρατεία και οι νέες τεχνολογίες ανατρέπουν τα πάντα στην τηλεόραση. Ποιο είναι το νέο ρεύμα στην ευρωπαϊκή τηλεόραση για τις αμερικανικές –κυρίως – παραγωγές.
Το ΟΚΤΩ είναι εδώ, δίχως μανταλάκι! Ξεφύλλισε το τώρα!
Ξέρω που θα είστε την άνοιξη!
Μούρη με μούρη θα έρθουν MEGA και ΑΝΤ1, ΑΝΤ1 και MEGA τον Μάρτιο στην γειτονική Κωνσταντινούπολη. Τα δύο κανάλια έχουν προαναγγείλει πως θα βρεθούν στην διεθνή τηλεοπτική έκθεση Ντίσκοπ, προκειμένου να αποτυπώσουν μία πρώτη γεύση και να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες που στις Κάννες είτε δεν πρόκειται να βρουν, είτε θα βρουν με υψηλότερο αντίτιμο. Στο πέντε αστέρων ξενοδοχείο Τζεϊλάν άνθρωποι διαφόρων εταιριών παραγωγής έρχονται για να ανταλλάξουν απόψεις, σειρές, ντοκιμαντέρ, ριάλιτι και ταινίες. Με τον ρόλο του MEGA να είναι φέτος διπλός, αφού για πρώτη φορά αναμένεται να πουλήσει δικές του παραγωγές σε συνεργασία με τρεις ξένες εταιρίες διανομής. Συγκεκριμένα, μία σουηδική, μία γαλλική και μία τουρκική. Τα δύο κανάλια επέλεξαν την συγκεκριμένη έκθεση, προφανώς λόγω των συνεργασιών που έχουν υπογράψει τα τελευταία χρόνια με βραζιλιάνικες, ισπανόφωνες και τουρκικές εταιρίες, οι οποίες και θα βρεθούν εκεί παρουσιάζοντας νέο υλικό. Όσο για τον ΑΝΤ1 γίνεται προφανές πως επέλεξε την συγκεκριμένη έκθεση, κυρίως επειδή με αυτόν τον τρόπο του ανοίγονται νέες πόρτες και νέες επαφές με τουρκικές εταιρίες που μόλις φέτος κάνουν το ντεμπούτο τους –ως πωλητές- στις Κάννες. Είναι νωρίς να πούμε ποιες θα είναι οι σειρές, πάντως μεγάλο ενδιαφέρον εκτιμάται –λόγω γενικευμένης τάσης- πως το Μαρούσι θα εκφράσει για το «Έρωτας και εκδίκηση» (Menekse ile Hali). Το MEGA θα εκπροσωπηθεί από την εταιρία παραγωγής TVE, ενώ θα συναντήσει εκεί τις εταιρίες παραγωγής που σε παρελθόντα χρόνο είχαν πωλήσει σημαντικές επιτυχίες του σταθμού, όπως η «Μαρία η άσχημη», «Η ζωή της άλλης» ή το «Λάκης ο γλυκούλης». Παράλληλα η παρουσία της ιταλικής εταιρίας που διένεμε στην Ελλάδα το «Γκίνες Σόου» θα είναι επίσης παρόν.
Ο ALPHA από την άλλη δεν θα είναι παρόν στην Κωνσταντινούπολη, αλλά θα βρεθεί στην Ουγγαρία, παρέα με τον διευθυντή προγράμματος του ΣΚΑΪ. Η επιλογή δεν είναι διόλου τυχαία. Στην συγκεκριμένη έκθεση συναντούμε κατ’ εξοχήν εταιρίες παραγωγής και διανομής reality, εκπομπών adventure και scripted-reality. Για το πρόγραμμα του ΣΚΑΪ οι υπεύθυνοι θα συναντήσουν ντοκιμαντέρ και πάρα πολλά μουσικά προγράμματα. Λέτε ο ΣΚΑΪ να εντάξει και συναυλίες από τον χειμώνα στο πρόγραμμα του?
Την περασμένη εβδομάδα όλα … για τα δελτία! Η Έλλη Στάη γιόρτασε την λαμπερή επιστροφή της στην τηλεόραση ως παρουσιάστρια ειδήσεων στην κρατική τηλεόραση, το MEGA άνοιξε σαμπάνιες για το σερί πρωτιάς, ο Αντώνης Σρόιτερ βρέθηκε στις νέες εγκαταστάσεις του γερμανικού RTL στην Κολωνία και στον ΑΝΤ1 εντατικοποιήθηκε η καμπάνια για τις πραγματικές ειδήσεις. Απλή σύμπτωση? Ίσως. Η αλήθεια πάντως είναι, πως τα πράγματα στον χώρο των ειδήσεων βρίσκονται ένα στάδιο πριν την ολική ανατροπή. Έρευνες ελληνικών πανεπιστημίων έχουν δείξει πως οι Έλληνες στην πληθώρα τους, παρακολουθούν ειδήσεις, αλλά δεν τις εμπιστεύονται. Κοιτάζοντας κανείς τους τελευταίους μήνες στο τουίτερ, κατ’ εξοχήν μέσω ανταλλαγής απόψεων και σχολίων της νέας γενιάς που ψάχνει και ψάχνεται, θα διαπιστώσει πως η πλειοψηφία συγκεντρώνει τις γνώσεις της για θέματα που την αφορούν, όχι μέσω σχολίων στα τηλεπαράθυρα, αλλά αντιθέτως μέσα από μία πιο κατανοητή και περιεκτική καταγραφή … μέσω blogs. Οι διευθυντές προγράμματος που κοιτούν μακροπρόθεσμα στο μέλλον και δεν επαναπαύονται σε ένα πρόσωπο-παρουσιαστή, καμένους τηλεαστέρες που έγιναν εναλλακτική είδηση, ένα lead-in ή στην χειρότερη ένα δυνατό πολιτικό/κυβερνητικό τείχος προστασίας, προσπαθούν να βρουν νέες γέφυρες επικοινωνίας. Στον ΑΝΤ1 ακολούθησαν το εξαιρετικό παράδειγμα του ΣΚΑΪ που με γραφήματα και αναλύσεις προσπάθησε να κάνει όσο τον δυνατόν πιο κατανοητή την ίδια την είδηση. Αμερικανοί ειδήμονες (που πραγματικά εφεύραν τα τηλεπαράθυρα) υπέδειξαν το προφίλ που θα έπρεπε να έχει το δελτίο του Αμαρουσίου. Η Χούκλη ήρθε, κυρίως … επειδή ήρθε πρώτη σε ποιοτικές μετρήσεις και θετικές γνώμες κοινού. Το δελτίο άλλαξε, στον ΑΝΤ1 μάλιστα δεν δίστασαν καθόλου να αναλύσουν πως λειτουργούν ακριβώς τα spreads με την βοήθεια της τεχνολογίας. Μακριά από τις λαϊκές, κραυγαλέες φωνές των παραθύρων. Η έλευση των Γερμανών στον ALPHA το 2008 επέφερε και την κατάργηση των εσωτερικών παραθύρων για το κανάλι της Κάντζας, κυρίως λόγω περιορισμού των εξόδων, αλλά το πείραμα δείχνει να έπιασε. Από τα μονοψήφια ποσοστά του 5 και 6, η κυρίως βάση του δελτίου επεκτάθηκε σε σταθεροποιητικά 10 και 11%. Δελτία πολυθεματικά, με μία ευθεία γραμμή θεματολογίας που περικλείει όλους τους τομείς της πλούσιας ειδησεογραφίας. Κάπως έτσι φαντάζει το σωστό δελτίο ειδήσεων εν έτη 2011. Μέσα σε όλα έρχεται η τεχνολογία να εμπλουτίσει το παρουσιαστικό. Εξ ολοκλήρου γυρισμένο σε green room -το πράσινο δωμάτιο-, ώστε να μην χρειάζονται δαπανηρές σκηνογραφίες, μηχανοκίνητες κάμερας που δίνουν άλλον αέρα και εξοικονόμηση χώρων. Ένα στούντιο για όλες τις ενημερωτικές εκπομπές, τις έκτακτες εκλογικές βραδιές και πάει μόνο του, με ένα ψηφιακό σκηνικό που δίνει την αίσθηση του πραγματικού.
Δείτε μερικά ξένα δελτία ειδήσεων που λειτουργούν σε αυτό το μοτίβοΤΟ DOMENICA ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Την εκπομπή «Η φωνή της Ολλανδίας» (The Voice of Holland) σας την παρουσίασα σε προηγούμενη έκδοση. Έλα που όμως το συγκεκριμένο τάλεντ σόου έρχεται να κονταροχτυπηθεί σε ισάξιο επίπεδο με τα άλλα δύο μεγαλύτερα μουσικά προγράμματα αναζήτησης αστεριών της ποπ. Μάλιστα ήδη το πρόγραμμα φημολογείται πως θα μπορέσει να υπερβεί σε επιδόσεις και πωλήσεις το «The X-Factor» αλλά και το «Idol» στις επόμενες εκθέσεις με την Αμερική να έχει εκφράσει ήδη μέγα ενδιαφέρον για το ευρωπαϊκό προϊόν. Φημολογείται μάλιστα πως το NBC θα το εντάξει το 2011 στο πρόγραμμα του, προσπαθώντας μία άμεση κόντρα με το «X-Factor».
Το πρόγραμμα που σχεδιάστηκε στην Ολλανδία εστιάζει στην μουσική και μόνο εκεί. Προσπαθεί να υπερβεί το μοτίβο της κόντρας ανάμεσα στους κριτές και εστιάζει στην φωνή τους.
Στην πρώτη φάση λ.χ. πραγματοποιούνται ακροάσεις live με ζωντανή ορχήστρα. Ο υποψήφιος ανεβαίνει στην σκηνή, ενώ καθένας από τα τέσσερα μέλη της κριτικής επιτροπής κάθεται σε ειδικές καρέκλες και γυρισμένοι με την πλάτη στον υποψήφιο. Ο υποψήφιος ξεκινά το τραγούδι του και μόλις κάποιος κριτής αποφανθεί ότι του αρέσει αυτό που ακούει πατάει το πλήκτρο «I Want You». Η καρέκλα γυρίζει και ο κριτής βλέπει για πρώτη φορά τον υποψήφιο κατάματα. Το πλήκτρο είναι και δέσμευση, ο κριτής αναλαμβάνει τον υποψήφιο και γίνεται μέντορας του (όπως στο X-Factor). Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότερα του ενός «I Want You» ο υποψήφιος επιλέγει μόνος του τον μέντορα. Στο τέλος, κάθε κριτής-μέντορας είχε 16-18 υποψήφιους. Φάση Bootcamp δεν υπάρχει, αλλά φάση «The Battle». Δύο ή και τρεις από κάθε ομάδα μέντορα ανεβαίνουν σε σκηνή του μποξ και καλούνται να τραγουδήσουν. Στο τέλος και μετά από το τελικό ξεκαθάρισμα (Sing-Off-Battle) απομένουν 6 υποψήφιοι για κάθε μέντορα που μπαίνουν και στα ζωντανά σόου. Η πολυπλοκότητα του παιχνιδιού συνεχίζεται με τους 24 να σπάνε σε δύο γκρουπ των 12. Οι δώδεκα τραγουδάνε ανά δεκαπενθήμερο, οι χειρότερες δύο ερμηνείες μπαίνουν ξανά στην φάση και αρένα του «Sing-Off-Battle».
Η πειρατεία … ανανεώνει την τηλεόραση
Στα πρόθυρα ριζικών αλλαγών βρίσκεται ο τομέας διαχείρισης και εμπορευματοποίησης αμερικανικών παραγωγών στην Ευρώπη. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η πειρατεία και τα νέα τεχνολογικά μέσα προωθούν μία πιο γρήγορη πώληση αμερικανικών σειρών και ταινιών στο εξωτερικό.
Η ταινία θρίλερ του NBC με τίτλο «The Event» που γυρίστηκε αποκλειστικά για την τηλεόραση, μεταδόθηκε και στην Ιταλία την επόμενη μέρα και γιόρτασε την πρεμιέρα δύο μέρες αργότερα στην Πολωνία. Μία εβδομάδα αργότερα μεταδόθηκε στην Αυστραλία, την Ισλανδία και την Νότια Αφρική. «Είμαστε λίγο πριν από μία γενικευμένη αλλαγή στην τηλεόραση, ένα νέο φαινόμενο. Σε λίγο θα είναι εφικτό οι τηλεθεατές σε παγκόσμιο επίπεδο να απολαμβάνουν αμερικανικές σειρές και ταινίες λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα τους στις ΗΠΑ», γράφει το περιοδικό Variety.
Η ταινία θρίλερ του NBC με τίτλο «The Event» που γυρίστηκε αποκλειστικά για την τηλεόραση, μεταδόθηκε και στην Ιταλία την επόμενη μέρα και γιόρτασε την πρεμιέρα δύο μέρες αργότερα στην Πολωνία. Μία εβδομάδα αργότερα μεταδόθηκε στην Αυστραλία, την Ισλανδία και την Νότια Αφρική. «Είμαστε λίγο πριν από μία γενικευμένη αλλαγή στην τηλεόραση, ένα νέο φαινόμενο. Σε λίγο θα είναι εφικτό οι τηλεθεατές σε παγκόσμιο επίπεδο να απολαμβάνουν αμερικανικές σειρές και ταινίες λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα τους στις ΗΠΑ», γράφει το περιοδικό Variety.
Στόχος είναι να εξοικονομηθούν χρήματα και να διασφαλιστούν τα δικαιώματα από επιθέσεις πειρατείας. «Κάποιος που θέλει να δει μία πετυχημένη αμερικανική σειρά στην Γερμανία λ.χ., πρέπει να περιμένει έως και δώδεκα μήνες για να απολαύσει την πρεμιέρα στην ελεύθερη τηλεόραση. Αυτό θα αλλάξει!», δηλώνουν οι ίδιες πηγές. «Έχουμε νέα τεχνολογικά μέσα που μας επιτρέπουν να μεταφράζουμε γρηγορότερα, να μεταγλωττίζουμε με αυτοματοποιημένες φωνές και να χρησιμοποιούμε πιο ελκυστικούς μεθόδους μετάδοσης», αναφέρει η υπεύθυνη πωλήσεων του FOX για την κεντρική Ευρώπη.
Μελέτες του Δανέζικου Ινστιτούτου Τηλεόρασης έχουν άλλωστε αποδείξει, πως οι τηλεθεατές στην πλειοψηφία τους, μετά την πρεμιέρα ενός κύκλου μίας σειράς στην γλώσσα τους, δεν περιμένουν ξανά δώδεκα μήνες για τον δεύτερο κύκλο λ.χ., αλλά την αναζητούν στο διαδίκτυο, γεγονός που ενισχύει την πειρατεία και περιορίζει θεαματικά τα έξοδα των δικτύων, που ενόψει κρίσεων χρεώνουν με βάση την συνολική τηλεθέαση που επιτυγχάνει ένα προϊόν….!
Τ0 #9 έρχεται… Κυριακή, 13 Φεβρουαρίου.
10 Σχόλια
gia allh mia fora ta spaei h sthlh auth mprabo super ta nea, paw na ta diabasw
ΑπάντησηΔιαγραφήmpravo gia tin pio kali mediaki stili pou uparxei sta blogs!
ΑπάντησηΔιαγραφήalla afto pou les me ta parathira pws ta efivran oi Amerikanoi einai mpixti sto Maleli oti kai kala itan diki tou patenta?
πραγματικά χαραμιέται εδώ η στήλη σου!!! μπραβο
ΑπάντησηΔιαγραφήMister Sandman το DOMENICA τα σπάει !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήti noumera ekane h ekpomph tou lianou sto skai???
ΑπάντησηΔιαγραφή8:27 μ.μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί,την είδες;
pou mporoume na doume thn oikologiki ekpompi tou skai gia osous den mporesan na thn doun????
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.skai.gr/tv/show/?showid=64620
ΑπάντησηΔιαγραφήESKISE XTHES O ANT1 STHN PRIME TIME
ΑπάντησηΔιαγραφήO ANT1 EXEI HDH BGALEI DUO PROGRAMMATA XWRIS SKINIKO , TO ENA EINAI TO PAIXNIDI TOU KALOKAIRIOU PAI EPAIZE ARGA , KAI TO ALLO EINAI H KLHRWSH TOU TZOKER
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΡΟΣΟΧΗ!
Σχόλια άσχετα με το θέμα,υβριστικά προσβλητικά ή κεφαλαία ,θα διαγράφονται χωρίς καμία εξήγηση.
Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το SITE TVNEA.COM.
Από την στιγμή που ο χρήστης γράφει σχόλιο αποδέχεται τους παρακάτω όρους του Tvnea.com .
Οροι χρήσης Tvnea.com (κάνε κλικ εδώ).
Τα σχόλια δικά σας
Υποβολή Παραπόνων στο email:tvnea@hotmail.com