Σήμερα 'βαλαμε' τα γιορτινά μας και μετράμε αντίστροφα για τα Χριστούγεννα!Κρίσιμος μήνας ο Δεκέμβρης και για τα κανάλια που κάνουν τους τελευταίους υπολογισμούς στα 'τεφτέρια' πριν κλείσουν...... τα βιβλία της χρονιάς.Βλέπετε,στις αρχές Γενάρη θα δημοσιευτούν τα στοιχεία της διαφημιστικής δαπάνης του β'εξαμήνου του 2010,του πιο κρίσιμου των τελευταίων 22 ετών!
Η χρονιά-ορόσημο για την ελληνική τηλεόραση ήταν το 1993
όταν ο μέσος όρος κόστους μια διαφήμισης σε τηλεοπτικό χρόνο έφτασε τις 27000 δραχμές.(ΤΟΤΕ που λένε και οι γιαγιάδες),ο ακριβότερος εώς τότε.
Από εκείνη τη χρονιά,άρχισε η κατρακύλα.....Σήμερα,λένε οι διαφημιστές,οδεύουμε στα οικονομικά δεδομένα του 1988,χωρίς να υπάρχει ασφαλής πρόβλεψη λόγω της οικονομικής κρίσης.H αντιστοιχία των 27000 δρχ με την αγοραστική αξία εν έτει 2010,είναι τα 130 ευρώ(=44300 δρχ).Σήμερα λοιπόν,το κόστος μια διαφημίσης έφτασε να αποτιμάται (κατά μ.ο) στα 100 ευρώ στην prime time και ήδη τα στοιχεία δείχνουν πτώση της δαπάνης κατά 10%.Πρακτικά τι σημαίνει αυτό?Ας δούμε 2-3 παραδείγματα.
Οι μεγάλες πολυεθνικές πλήρωναν εώς και 400 ευρώ για λίγη διαφήμιση στις 21.00 το βράδυ της Δευτέρας.Οι προβλέψεις των διευθυντών των καναλιών ήδη κάνουν λόγο πως όλοι<<θα δώσουν ως και 50% λιγότερα.>>.Ενα επεισόδιο του 'Νησιού' αποτιμάται στα 180.000 ευρώ.Κάθε σταθμός μπορεί να εισπράξει έως και 12 λεπτά τηλ.χρόνου/ώρα.Ακόμα και αν η υπερπαραγωγή του Mega λάβει 60% της 'πίτας',ΠΟΛΥ δύσκολα το κανάλι θα λάβει πάνω από 180 ευρώ για κάθε δευτερόλεπτο διαφήμισης.Αν κάνετε τη 'σούμα',έχουμε να κάνουμε με μια είσπραξη 130.000 ευρώ για μία ώρα,δηλαδή επιζήμια για το κόστος παραγωγής.Διευθυντικό στέλεχος ομίλου επικοινωνίας μας πληροφόρησε πως αυτό συμβαίνει με το 80% των προγραμμάτων στη tv.
Απεναντίας,μια παραγωγή όπως το 'Κάτι ψήνεται' με κόστος 12000 ανά επεισόδιο,δε βάζει ποτέ 'μέσα' το σταθμό.Απέναντι στα προ-αγορασμένα διαφημιστικά πακέτα των δελτίων των 20.00,η φθηνή εκπομπή μαγειρικής σημείωνε έσοδα 15000-30000 ευρω!
Πολλοί αναρωτιούνται γιατί πχ.δεν αλλάζει η μέρα προβολής για ένα show όπως το Next Top Model,το οποίο σημείωσε τη Δευτέρα 9,7%!Δε θα κερδίσει το κανάλι έσοδα αν αλλάξει μέρα?Ισως όχι.Μια ελεύθερη μέρα είναι το Σάββατο.Εκεί οι διαφημιστές 'πληρώνουν' σχεδόν τα μισά για 1 δευτερόλεπτο διαφήμισης.Αν το NTM λάβει πχ το 15% της 'πίτας'(τόσο είναι το ποσοστό ενδεικτικά στο15-44) τη Δευτέρα,ο 'πήχυς' που θα πρέπει να περάσει το Σάββατο για να πάει το....ίδιο 'ταμείο' είναι το 23%!
6 Σχόλια
bravooooo...poly wraio keimeno gia na mathainoyme k emeis oi asxetoi poy me tin mia vgainoyme k kanoyme toys eksypnoys k proteinoyme lyseis..
ΑπάντησηΔιαγραφήδλδ αν αυτο ειχε γινει περσι πχ το νησι θα τα ειχε βγαλει τα εξοδα του οπως και πολλα αλλα προγραμματα γτ δεν θα ειχε μειωθει η διαφημιση 50%?
ΑπάντησηΔιαγραφήσε ευχαριστουμε πολυ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα πως είναι δυνατόν το κάτι ψήνεται να κάνει 12000? Φαίνεται πιο οικονομικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είπες το καλύτερο παράδειγμα: γιατί το ΒΒ επιμένει να παίζει το live του στις 9 το βράδυ, ενώ αν πήγαινε μετά τα μεσάνυχτα θα έκανε πολύ καλύτερα "μεγάλα" νούμερα; Μα φυσικά γιατί εισπράττει πολύ περισσότερα στις 9 το βράδυ γιατί εκεί τα "μικρά" νούμερα είναι πιό μεγάλα.
ΑπάντησηΔιαγραφή1:06 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστοοοος,ειναι το πιο χαρακτηριστικο παραδειγμα!
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Σχόλια άσχετα με το θέμα,υβριστικά προσβλητικά ή κεφαλαία ,θα διαγράφονται χωρίς καμία εξήγηση.
Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το SITE TVNEA.COM.
Από την στιγμή που ο χρήστης γράφει σχόλιο αποδέχεται τους παρακάτω όρους του Tvnea.com .
Οροι χρήσης Tvnea.com (κάνε κλικ εδώ).
Τα σχόλια δικά σας
Υποβολή Παραπόνων στο email:tvnea@hotmail.com